Niezawodna, dopracowana konstrukcja
Pompa Flygt 3153 oraz inne pompy omawianej grupy są wykonane z wysokiej jakości komponentów, co decyduje o ich długiej i niezawodnej pracy, nawet w najbardziej niekorzystnych warunkach otoczenia. Poszczególne modele pompy Flygt N o średnim wydatku, posiadają najlepsze cechy serii N takie jak: uszczelnienia z węglika wolframu, silnik o wysokiej sprawności – klasy IE3 oraz krótki, przewieszony wał. Więcej informacji o konstrukcji pompy Flygt N.

Pompa Flygt 3153 – konstrukcja
Efektywniejsze odprowadzanie ciepła
Silnik jest zaprojektowany w sposób gwarantujący skuteczne chłodzenie. Ciepło uwalnia się głównie wokół stojana, co pozwala na jego proste odprowadzanie na zewnętrz silnika. Zastosowanie żywicznej impregnacji uzwojeń powoduje, że uzwojenia stojana mogą pracować w temperaturze nawet 180oC. Tym samy wypełniają one wymagania najwyższej klasy izolacji H. Dzięki temu pompa może znacznie częściej się uruchamiać – do 30 razy na godzinę – bez ryzyka zniszczenia silnika przez nadmierne prądy rozruchowe.
Jeszcze skuteczniejsze chłodzenie
Pompy Flygt o średnim wydatku normalnie są chłodzone przez ciecz wokół pompy. W bardzo wymagających zastosowaniach mogą być dodatkowo wyposażone w wewnętrzny układ chłodzący – z zamkniętym obiegiem.
Przepust kablowy
W pompie Flygt zastosowano w pełni wodoszczelny przepust kablowy. Dzięki temu uzyskano dużą ruchomość kabla zasilającego bez ryzyka utraty szczelności połączenia elektrycznego. Przepust kablowy wyklucza uszkodzenia związane z odkształcaniem kabla zasilającego.
Czujniki
Pompa posiada wbudowane w uzwojenia stojana czujniki termiczne zabezpieczające przez przegrzaniem. Dodatkowo pompę wyposażono w czujnik przecieku w komorze inspekcyjnej. Czujnik ten pozwala na łatwe określenie, czy pompa jest w pełni szczelna i czy nie występują żadne przecieki.
Łożyska o żywotności 50 000 h
Niezawodne łożyska dobierane do pracy ciągłej w czasie 50 000 h.
Komora inspekcyjna
Komora inspekcyjna to dodatkowe rozwiązanie pozwalające podwyższyć niezawodność pompy Flygt. Komora inspekcyjna zlokalizowana jest pomiędzy uszczelnieniem i łożyskami. Jeśli nastąpiłoby uszkodzenie uszczelnienia, czujnik przecieku znajdujący się w komorze zgłosi alarm. Dzięki temu nawet w przypadku uszkodzenia uszczelnień możliwe jest organicznie zakresu awarii.
Trwałe uszczelnienia – Plug-in z Active Seal
Zastosowane uszczelnienia Plug-in, ze względu na swoją budowę, eliminują niebezpieczeństwa wynikające z niepoprawnej instalacji bądź warunków użytkowania. W uszczelnieniu Plug-in wykorzystano system Active Seal tj. aktywny, podwójny system uszczelnienia. Aktywny system Active seal obejmuje wewnętrzne uszczelnienie, które działa na zasadzie mikro pompy – chroniąc bezpośrednio silnik. Zewnętrzne uszczelnienie zapobiega przeciekom do samej komory buforowej. To bardzo skuteczne połączenie uszczelnienia zewnętrznego z wewnętrznym wpływa na dłuższą żywotność pompy, wyeliminowanie awarii, postojów i nieprzewidzianych napraw.

Uszczelnienie Plug-in z systemem Active Seal
Wykonanie specjalne
Pompy Flygt 3153 oraz 3171, 2302, 3301, 3315 są opcjonalnie dostępne w wykonaniu do pracy w strefach wybuchowych np. w kopalniach.