Niezawodna, dopracowana konstrukcja
Pompy Flygt C są wykonane z najlepszych dostępnych komponentów, co decyduje o ich długiej i niezawodnej pracy, nawet w niesprzyjających warunkach pracy.

Pompa zatapialna Flygt C – konstrukcja
Silnik – efektywniejsza praca i odprowadzanie ciepła
Silnik asynchroniczny, trójfazowy zastosowany w pompie Flygt C został zaprojektowany w sposób zapewniający wysoką sprawność i optymalne chłodzenie. Straty ciepła są skoncentrowane wokół stojana, co umożliwia ich łatwiejsze odprowadzenie na zewnętrz. Uzwojenia stojana dzięki impregnacji w żywicy mogą pracować w temperaturze do 155oC tj. spełniają warunki klasy izolacji F (dotyczy pompy Flygt 3068) oraz w temperatura do 180oC (klasy izolacji H) – dotyczy wszystkich pomp począwszy od modelu 3085. Umożliwia to pracę pompy nawet z 30 rozruchami na godzinę – bez ryzyka przegrzania i uszkodzenia silnika.
Dodatkowy system chłodzenia
W bardzo trudnych aplikacjach, gdzie pompa pracuje ze znaczną ilością rozruchów lub w przypadkach instalacji pompy “na sucho” – gdzie pompa jest chłodzona wyłącznie otaczającym ją powietrzem możliwe jest wyposażenie pompy w dodatkowy wewnętrzny system chłodzenia glikolem.
Przepust kablowy
Przepust kablowy jest wykonany jako w pełni wodoszczelny. Zapewnia on niezbędną ruchomość kabla przy utrzymaniu pełnej szczelności przy zginaniu. Dzięki temu wyeliminowane zostało ryzyko odkształcania kabla, bądź nieszczelności, co podwyższa poziom bezpieczeństwa pracy pompy.
Czujniki
Wbudowane w uzwojenia stojana czujniki zapobiegają przegrzaniu izolacji. W przypadku przewyższenia dopuszczalnej temperatury pompa automatycznie wyłączy się. Dodatkowo jest możliwość opcjonalnego zastosowania czujników przecieku do komory olejowej i komory stojana. Czujniki te zabezpieczają pompę przed sytuacją, w której występuje przeciek i kontynuowana jest dalej praca, co wyklucza możliwość wystąpienia znacznych zniszczeń.
Łożyska o żywotności 50 000 h
Bardzo trwałe łożyska dobierane do ciągłej pracy przez 50 000 godzin.
Trwałe uszczelnienia
Uszczelnienia są zbudowane z dwóch mechanicznych uszczelnień wału, które pracują całkowicie niezależnie. Zapewnia to podwójnie zabezpieczenie pompy Flygt C przed przeciekiem – znacznie skuteczniejsze niż standardowe uszczelnienia pojedyncze. Uszczelnienia gwarantują bezawaryjną pracę w każdym otoczeniu. Trwałość pierścieni przesądza o ich długiej żywotności. Konstrukcja uszczelnienia jest bardzo prosta do wymiany, dzięki temu demontaż i montaż jest szybki i może być wykonany personel techniczny użytkownika.
Ochrona uszczelnienia – Spin-out
Spin-out to opatentowane rozwiązanie chroniące uszczelnienie zewnętrzne przed uszkodzeniami powodowanymi przez materiały ścierające występujące w pompowanym medium. Dzięki wykorzystaniu siły odśrodkowej – ciała stałe, w tym niebezpieczne ścierne, są na bieżąco wyrzucane w kierunku “od uszczelnienia”. To bardzo proste i skuteczne rozwiązanie chroniące uszczelnienie zewnętrzne – nawet gdy w medium występują wysokościerne ciała stałe.

Ochrona uszczelnień – Spin-out
Wał
W pompie Flygt C zastosowano wspólny wał dla silnika i pompy, co pozwoliło znacząco skrócić występujące ugięcie wału. Przekłada się to na lepsze warunki pracy uszczelnień i łożysk – mniejsze wibracje i dłuższy okres ich bezawaryjnej pracy.
Wirnik
W małych pompach Flygt C zastosowano wirnik typu Nevaclog – o dużej odporności na zatykanie. Specjalna konstrukcja tego wirnika jest pozbawiona elementów zwiększających ryzyko zatykania. W większych pompach wykorzystuje się wirniki wielokanałowe. Ich kształt pozwala na uzyskanie większej sprawności pompowania. Wszystkie wirniki są wyważane dynamicznie, co zapewnia najlepsze parametry w punkcie ich pracy. Dodatkowo zastosowano uszczelnienie labiryntowe – co zapobiega przeciekom.

Wirnik pompy Flygt C
Wykonanie specjalne
Pompy Flygt C są dostępne również w wykonaniu przeciwwybuchowym – tzn. mogą być bezpiecznie użytkowane w strefach zagrożenia wybuchem.